Звіт про організацію освітнього інклюзивного простору в Горщиківській громаді
Звіт щодо організації інклюзивного простору у Горщиківській громаді
Інклюзивне навчання – це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на основі застосування особистістно орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей.
Інклюзивне навчання запроваджується відповідно до Конвенції ООН про права дитини та Конвенції ООН про права інвалідів, низки Указів Президента, Закону України «Про загальну середню освіту».
Передумовою у забезпеченні успішності навчання дитини з особливими освітніми потребами у загальноосвітньому навчальному закладі є індивідуалізація навчально-виховного процесу.
Життєва практика показала вагомі переваги інклюзивного навчання, а саме:
1. Інклюзивне навчання усуває бар’єри в системі освіти та системі підтримки дітей з особливими освітніми потребами.
2. Вища замученість батьків до процесу освіти.
3. Діти з особливими освітніми потребами отримують можливість соціалізації, розвитку своїх інтересів і талантів, подальшої інтеграції в суспільство, вступу до професійних і вищих закладів освіти.
4. Діти з особливими освітніми потребами мають змогу налагодити дружні стосунки з однолітками в школі та поза школою та моделюють належні способи взаємодії з колективом.
5. В інклюзивних класах створено атмосферу спокійного прийняття відмінностей інших людей.
В закладах освіти Горщиківської сільської ради створено належні умови інклюзивного освітнього середовища. Тобто, наявні всі умови, способи і засоби для спільного навчання, виховання та розвитку здобувачів освіти з урахуванням їхніх потреб та можливостей.
У 2021 році побудований пандус за кошти місцевого бюджету. У 2022 році у Горщиківському ліцеї та Горщиківському ЗДО «Берізка» створено ресурсну кімнату, матеріальна база яких щороку поповнюється дидактичним матеріалом, тренажерами, конструкторами, розвивальними іграми та ін. У 2022 році було придбано засобів на суму 12 654, 90 грн., у 2023 році - 10 600,00 грн.
У закладах освіти Горщиківської сільської ради працюють асистенти вчителя:
№ |
Прізвище, ім’я по батькові асистента вчителя |
Прізвище, ім’я по батькові учня |
Клас |
1. |
Молчанова Тетяна Іванівна |
Христонько Олексій Андрійович |
1 |
2. |
Рахвальська Людмила Володимирівна |
Вигівський Богдан Юрійович Вознюк Марія Миколаївна |
2-Б |
3. |
Іскоростенська Людмила Володимирівна |
Вознюк Микола Миколайович |
3-А |
4. |
Гангало Софія Миколаївна |
Гарматюк Павло Олегович |
4 |
5. |
Калініна-Груднина Ольга Володимирівна |
Ренкас Яна Петрівна |
11-Б |
6. |
---------- |
Усачик Сергій Сергійович |
ЗДО «Берізка» |
Асистенти вчителя разом із командою супроводу для таких учнів складають індивідуальну програму розвитку. Ставляться конкретні завдання перед кожною дитиною: відповідати на запитання, описувати малюнки, які зображують різні явища чи факти, події повними реченнями, вивчати значення нових слів, брати участь у груповій роботі на уроках, спільних іграх, під час перерв, у шкільних та класних виховних заходах, за потреби звертатися за допомогою до вчителя, асистента вчителя, списувати тексти, виконувати математичні дії та математичні задачі.
Зусилля вчителя та асистента направлені на адаптацію навчальних матеріалів з урахуванням індивідуальних особливостей учнів, залучення їх до різних видів навчальної діяльності на уроках.
Організація інклюзивного освітнього середовища в закладах освіти сприятиме підвищенню кваліфікації педагогічних працівників з організації інклюзивного навчання учнів з особливими потребами; підвищенню толерантності суспільства до осіб з особливими потребами.
Начальник відділу освіти
культури, молоді та спорту Зоя САПОТНІЦЬКА